måndag 14 augusti 2017

Tre gånger soleriet

Den här sommaren gick snabbt över. Mest av allt kändes den som att jag väntade på saker. Jag väntade på att mina nya länder på jobbet skulle ta fart, jag väntade på fint väder, på semestern, på att semestern skulle ta slut, på varmare vatten, på att få segla, på att få bara vara och plötsligt var det över. 

Jag har väntat mig igenom en hel sommar utan att egentligen förstå betydelsen av här och nu. Något som är ganska olikt mig. Jag är i grund och botten en livsnjutare. Tycker om allt som är härligt och är inte så förtjust i det som är ohärligt. Jag brukar inte vänta så som jag väntat nu. Jag tänker att jag ska skärpa mig lite. Göra varje dag till en sommardag, leva lite rövare på Tenho/Grotesk på onsdag, gå och lägga mig jäkla sent varje kväll, dansa skiten ur mig och kollegorna på Kalle på torsdag och krama min mamma extra hårt på fredag. Lite så. 

Avslutar det hela med tre solar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar