tisdag 8 augusti 2017

Släkt och seglingeriet

Nåja. De senaste dagarna har jag hunnit klämma in massa familjehäng, släktparty och en seglingstävling. Ganska effektivt ändå måste jag säga. Ett bra avslut på semestern. Det har varit så himla mysigt att få hänga med min bror och hans familj (plus föräldrar och syster såklart) att jag redan saknar dem. 
 Kaffe och väldigt  mycket tårta på verandan

 Min fasters hus och trädgård är något av det finaste som finns.
 Pappa i väntan på kantareller

 Evelina och Johanna
 Sen blev det seglingstävling och här har vi vår yngsta besättningsmedlem Pricken. 

 Själva seglandet gick mycket bättre än förra året. Dåm backade vi in med fulla segel i startbåten. Den här gången missade vi bara starten lite och blev inte ens diskade. Så himla bra. Plats 35 kom vi på. 

 Bästa crewet

 Vid mållinjen sombrerade Karin en flaska champagne. Som man så bör göra.
 För dem som vann priser. Alltså så inte vi. 
 Sen höll Scolas terass på att gå under av allt hoppande. Efter Scola stängde fortsatte alla på efterfest i båtarna. Då fick kameran gå tillbaka till båten eftersom jag är lite för rädd om den. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar