tisdag 18 juli 2017

Städeriet

Kom hem från jobbet och kände mig seg och oinspirerad. Vårt hem såg lite ute som ett bombnedslag. Eller saker och ting var väl i det stora hela på rätt plats men allt var smutsigt och icke välkomnande. Så kokade en kanna grönt te och städade hela kalaset (Niki jobbar). Dammtorkade, torkade lister, skurade badrumsgolv, toaletteriet, tvättade alla golv och nu är allt skinande rent. Perfa.

Överväger ändå att skaffa städerska/städare. Någon som kommer hit och gör hela jobbet varannan vecka. Tror att det skulle vara hälsosamt för förhållandet. Inte för att det är en grej nu men tänker ändå att när man har lite olika rutiner och förväntningar kan det kanske vara smart att bara outsourca det hela? Hur gör ni? Finns det rut/rot (vet inte skillnaden) i Finland?
 Dagens middag bestod av pasta, tomater, basilka, buffalomozzarella och massa olivolja. Enkelt. 
 Har även blivit med ny telefon. 
 Säg hej till Iphone 7 plus. Sprang runt på halva stan för att hitta ett skal till den. Tydligen har just plus-telefonerna inte något vidare utbud för skal. Hittade till slut ett genomskinligt på Clas O. 
 Den här fina vasen fick jag av mina kollegor när vi hade lednings-aw hos mig. Fick även två ljusstakar och blommor. #spoiled. 
 Men ja. Sen har jag druckit det sista av mitt gröna te. Måste göra en avstickare till Demmers på Nylandsgatan i veckan och fylla på i lådorna. Favoriten heter Pink Summer. Nu vet ni det.

Tänker även att jag ska köpa två tidskriftshyllor till Stringisen. Tror det skulle bli bra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar