fredag 9 juni 2017

Friyay 2.0eriet

Vid lunchtid åkte jag och mitt nya team till Munksnäs för att klättra i träd. Med betalda biljetter i handen och förvarnade organisatörer trodde jag att allt var ok. Riktigt så enkelt var det inte. Ett annat företag hade hyrt hela banan och företaget "Zippy" har tydligen slutat läsa sin mail. Bra där. Istället fick vi hoppa in i två taxis och åka till Alberga där en liknande park ligger. Ingen större skillnad men lite störande i och med att vi slösade en timme på att bara ta oss. Oh well. Vi fick i alla fall klättra i träd och jag skuttade precis som föregående året igenom de svarta banorna som om jag vore Tarzan. Älskar upplägget. 


 Mobilbilder. Eller ja som vår styrelseordförande kommenterade på min instagram "Hoppas inte det är en företagstelefon du viftar tio meter upp i luften med". Absolut. 
 Efter klättringen slog jag mig ner på trottoaren utanför vårt hus för att vänta på att svärmor kom tillbaka med vår bil så att jag kunde åka till Ingå och umgås med de här två.
 Milli Vanilli blev så glad över att få vara tillbaka på landet. Ingå inviger för övrigt deras första hundpark imorgon och behandlar kalaset lite som presidentbalen. 
 Men kvällen var fin
 Och fullmånen kom på besök. Sakta men säkert
Och jag var precis som min syster klädd i randigt. Så som man är i skärgården när det är sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar