torsdag 2 mars 2017

Grått grått gråtteriet

Är lite förkyld för tillfället. Jag mår alltså bra. Är bara lite snuvig och energilös. Ingen feber eller något sådant som män blir döende av utan helt enkelt en liten snuva. För att bli av med kalaset snabbt har jag satsat på att jobba hemifrån i två dagar. Här får man snyta sig ifred, sätta en stor papperstuss i ena näsborren när det rinner för mycket och knarka strepsils hur mycket man vill. Känns faktiskt himla mycket bättre idag ändå så jag tror att min taktik verkligen fungerar. Tips till er andra med rinnande näsor. Jobba hemifrån om ni kan. 

Annars är jag så trött på det här vädret. Allt är så grått, så grått att jag inte riktigt vet vad jag ska ta vägen? Blir så himla oinspirerad av att gå ut. Känner bara att allt är så smutsigt, halt och äckligt. Bara att kissa hunden med ett varv runt kvarteret gör att man måste duscha hennes tassar efteråt. Så smutsigt är det. Vill ha vår, grönt, sol och torra trottoarer. Men jag har ändå turen att få fly landet nästa vecka. Får hoppas att jag får allt av den varan där och att när jag kommer tillbaka till nordisk mark så är allt det där våriga på gång. Vår är så himla bra för själen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar