tisdag 21 mars 2017

Googleriet

Idag hade vi en sån där dag då vi liksom bara måste fixa massa saker. 
Eller ja. Johanna behövde lämna tillbaka:

- Dykarutrustning till Stanford
- Dykarutrustning till dykstället i San Jose
- Böcker till Stanford
- Gå på ett möte på Stanford

Plus att vi behövde hämta en bil på flygplatsen. Vet ni hur mycket tid sånt här tar här? Man kör dit, man kör hit och man kör dit och man kör och man kör. Väldigt mycket tid i bilen blir det men å andra sidan känner jag mig ganska säker på min sak nu i den amerikanska trafiken. Övning ger färdighet. Älskar att man får svänga höger mot rött. Älskar inte lika mycket att man får köra hur som helst på motorvägar. Köra om på högersidan?!

Hur som helst så började vi i alla fall morgonen (innan allt det här) med att besöka Googles HQ i Mountain View. Vår Google-vän fixade badges till oss, cyklade runt med oss överallt i Campuset, visade oss rutschkanor, matsalar, foodtrucks, mera matsalar, mer mat och ännu mer mat. Är väldigt förvånad över att google-anställda inte är tjockare? De har liksom gratis mat överallt. Var du än tittar så finns där mat. Jag hade blivit en boll av den där miljön. Plus att allt är gratis. Ni vet, jag är ändå från Småland.  Nej, men det var superkul att få se hur Googlers har det. Så tack till A för att A orkade visa runt oss. It was a blast. 

Nu är vi hemma. Lagar mat och har tänt en brasa. Hör och häpna. Det regnar här nu och är kallt. Precis lagom till att jag ska åka hem. 


 Om man tycker att man är lite skabbig i håret när man jobbar på Google får man även klippa sig gratis. 
 Överallt mat
 Och så cyklar man överallt på Google-cyklar






 Hittade vårt Ingå-hem på google maps

Home sweet home

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar