fredag 30 december 2016

Nyårslöfteriet

Jag har inte haft nyårslöften sedan tonåren. På den tiden när man naivt trodde att man på riktigt skulle kunna hålla dem. I år har jag faktiskt löften, och endast löften som jag vet att kommer att klara av att hålla. 


  •  År 2016 sprang jag min första mil. Något jag trodde var totalt omöjligt. Tidigare har sådär 500 meter varit mitt längsta rekord innan jag velat avlilva mig själv på en parkbänk av utmattning. I år ska jag tillsammans med mitt team springa ett halvmaraton i Köpenhamn den sjuttonde september. Vår CEO som tävlar och tränar folk i Ironman har skojigt nog blivit vår coach. Träningen startar den´första februari. Yey!
  • Sluta bita på de gudsförgätna nagelbanden. De blöder, gör ont och ser ärligt talat hemska ut. Måste få ett slut. 
  • Det här året skärpte jag även till mig ganska ordentligt ekonomiskt. År 2017 ska jag bli ännu bättre, ännu mer välorganiserad och ännu mer strukturerad.
  • Överraska Niki oftare med gulligheter. Göra honom glad bara för att jag tycker så mycket om honom. 
  • Lära känna mina nya områden (Kallio) och hitta just mina favoriter. Promenera, fika, dricka vin, springa runt Tölöviken, simma i simhallen, besöka biblioteket. Ja allt sånt som man kan göra i vårt framtida område. 

  • Ringa och umgås oftare med typer som jag tycker om. Dessutom försöka stanna i Sverige en extra kväll för att få lite kvalitetstids med alla finingar som bor där när jag ändå är där på möten med jobbet. 
  • Läsa böcker innan jag ska sova och inte pilla på min telefon. (Älskar att läsa så det här blir bara myz)
  • Eftersom vi kommer att ha ett sprillans nytt kontor ska jag även vara på plats i alla fall fyra dagar i veckan. Mindre jobba hemifrån och mera kontorshäng. 



Har ni några löften?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar