måndag 19 december 2016

Levieriet

Jag har varit i Levi (Lappland) med sådär 30 stycken av mina kollegor. När man är så många dagar med så många människor dygnet runt så blir man liiite trött. Har därför varit lite dålig på bloggandet sen jag åkte dit. Vi hade massor med superroligt program och när vi sen var tillbaka ville man helst bara chilla. Förutom dagarna i backen var definitivt snöskotersafarin min favoritbit. Så kul att bara gasa på. Vill ha en snöskoter och en snöskoteroverall. Niki kan du ge mig en snöskoter i julklapp?

Well. Kom hem igår och låg helt förstörd på soffan och halvsov resten av dagen. Orkade inte ens sätta in mer ved i ugnen utan fick ropa på Niki varje gång. Hej trött. Vi avslutade dock lördagen med att gå ut till baren Ihku. Alla dansade, sjöng och drack skumpa. Vi var inte hemma igen förens fyratiden och taxin till flyget gick åtta på morgonen. Inte konstigt att vi var trötta. Men så rolig resa ändå. När man jobbar för ett företag som växer så fort är det så viktigt att få tid att lära känna sina kollegor. Det kan man verkligen säga att vi gör nu, känner varandra. Dessutom har vi väl efter den här resan instiftat en tradition att spela Maffia (rollspel) tillsammans. Fint ändå, när företag har en bra arbetskultur. Startup-livet. 

Vi bodde mitt i backen. Utsikten från mitt rum såg ut så här. 
 Jag och mitt fina team. Så himla bra är dom! Tänk att två av dem faktiskt hittade till teamet via den här bloggen. Lite kul. Linnsen, Sandis, Jag och Peaces.
 När jag började på Bonusway var vi typ 12 stycken. Nu är vi lite fler.
 Åt en hel del ren och sånt
 Lyssnade på sjungande samer
 Körde lite snöskoter
 I läcker outfit

 Förutom äta ren så klappade vi ren. Herregud så söta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar