fredag 23 december 2016

Bokappar

Förra gngen jag skrev om bokappar hade jag just bytt från Mofibo till Storytel. Igår bytte jag från Storytel till Nextory. Om två veckor tänker jag testa på Bookbeat sen tror jag att jag har testat alla?

Mofibo 

Pris: Första två veckorna gratis, efter det 169kr/månaden
+ Många e-böcker
+ Bra format på e-böcker, enkelt att läsa
+ Formatet på appen
+ Att man kan ha tre böcker igång samtidigt
+ Snygg och användarvänlig app

- Lite dåligt med nya böcker/titlar.

Storytel

Pris: Första två veckorna gratis, efter det 169kr(månaden

+ Många nya titlar
+ Många ljudböcker
+ Bra format att läsa e-böcker
+ Bokhyllan där du kan samla titlar
+ Snygg och användarvänlig app

- Dåligt med e-böcker.

Eftersom jag inte har testat Nextory mer än ett dygn har jag kanske inte så mycket att säga än så länge. Första intrycket är att den inte är att den är ganska osnygg och har ett konstigt format på e-böckerna. Känns som att de kopierat papperssidor i en kopieringsmaskin och laddat upp men pluset är att de har många nya titlar. Återkommer om saken.

Skulle jättegärna vilja höra era erfarenheter av bokappar? Vad tycker i är bäst och varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar