lördag 3 december 2016

Bar Coneriet

Igår fick vi äran att testa Bar Con före alla andra (hehe). Nikis systers man är nämligen superentrprenören Andu som bland annat har Story i saluhalllen, Vin-Vin, Bier-Bier, OX på lilla robban,  alla sushi + wine och en del av skivbolaget Rähinä och massa annat roligt. En man som skapar mycket med andra ord. Andus senaste projekt är Kortelli. Toppen på köpcentret Kampen som numera blivit ett centrum för mat och vin. Jag visste verkligen inte vad jag hade förväntat mig när vi tog hissen upp igår. Men herregud vad allt var läckert. Så fint att jag nästan kände mig skärrad. Husis har skrivit om det hela här. Bara kolla in utbudet av restauranger. Helt galet bra ställen. 

Jag har alltid tyckt att Kampen är lite...ja juntigt (stavas det så?) men nu när man kom upp i detta så löjligt smakfullt inredda lokaler så är Kampen något helt annat. Så roligt och så jäkla nödvändigt (lunchar ändå i Kampen). Bar Con som är det perfekta stället att dricka vin på och småäta tapas hänger liksom i luften på någon form av balkong. Med många småbord och massor av växter så känns det faktiskt inte som om man är i Finland längre. Jag kommer hänga här jämt. Bara så ni vet. Grattis Andu. You did it. Again. Precis som Britney Spears som för övrigt hade födis igår. 
Vågade inte riktigt fotografera igår. Kanske mest för att förra gången jag gjorde det när det var massa kändisar på plats så såg en NHL--spelare ut som om han ville döda mig. (märkte det på bilden i efterhand. Opps) Mannen som står och ler bakom mig är för övrigt Andu. Nu vet ni det :)

2 kommentarer:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar