måndag 21 november 2016

Väderiet

Eftersom det blir mörkt här snabbt (blev typ inte alls ljust idag) så passade jag på att vara ute med Milla en sväng innan man inte ser något alls. I stan är det en annan sak, där finns det ändå gatubelysning. Här blir det svartare än svart så vill man alls se sig omkring får man göra det mitt på dagen. Det är inte bara mörkt ute, det blåser och stormar även massor. 

Ingå var ett ställe som jag innan jag flyttade till Finland nästan endast upplevt på sommaren. Ett sommarställe som man åkte färjan över tillsammans med familjen för att hänga på i några veckor. Numera är det här stället mer alla andra årstider för mig än endast sommar. Men det är väl det som är så fint när man är här att man verkligen upplever årstiderna på riktigt. Man ser och känner hur luften och naturen förändras på ett helt annat sätt än i stan. Man blir så mycket mer vädermedveten och lägger till fler detaljer. Fint ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar