onsdag 23 november 2016

Onsdageriet

Tänk att det här "ljuset" jag fotograferat genom fönsterrutorna ska föreställa "dagsljus". De blir så himla tydligt när man ser det på bild och jämför samma utsikt från maj. Men det är väl så det är. Det borde man väl ha fattat vid det här laget. 

Annars har vi blivit vuxna och börjat veckohandla. Vi gör en matlista för hela veckan och handlar allt till det. Idag blir det svenskimporterad ärtsoppa och nybakt bröd (Det jäser just nu) och pannkakor till efterrätt. Herregud, jag hör ju själv hur många hemmafru-poäng jag nappade med de där meningarna. 

Nej, men ärligt talat är det ganska skönt att inte varje dag behöva vara kreativ och fundera ut vad man ska ha på bordet för att därefter åka och handla och sen laga mat när man egentligen inte als skulle orka. Å andra sidan finns de dom som inte äter middag på kvällen alls. Vi diskuterade saken på jobbet en gång var det visade sig att vissa bara äter smörgåsar på kvällskvisten. Både jag och Niki kommer från familjer där man äter middag tillsammans varje kväll och det är något vi vill fortsätta med. Det är ändå så man alltid har hunnit bonda med familjen. 
 Dagsljus.. 
 Fullt kylskåp
 Hängde upp en ljusslinga som håller på att ramla ner. Ville göra myz.
Ännu mer "dagsljus"

Nu ska jag baka ut brödet och fylla på min glöggmugg. Glöggen som smakar saft. Kanske mest för att det är saft med glöggsmak. Men ändå. Typ glögg.

2 kommentarer:

  1. Hej från Houston, Texas! Ville bara säga hej och tacka för din blogg så här passande på Thanksgiving som vi har här idag. Kollar din sida två gånger per dag och hoppas på uppdatering. Älskar ditt sätt att skriva, det är så lättsamt och stämningsfullt att läsa. Ert Ingåställe är så fint, älskar att se bilder därifrån! H. Anne

    SvaraRadera
  2. Herregud! Det här är verkligen den finaste kommentaren jag någonsin fått. Blev så glad!!! Hade ingen aning om att jag hade en Anne i Texas som läser. Så fint! Tack tack! Och Texas, vad händer där? Starta en blogg. Jag vill hänga med! Massa kärlek!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar