onsdag 9 november 2016

Mitt hjärta gråter

Antar att ni precis som jag vaknade med en enorm ångest idag? Vaknade lite före sju och tittade på telefonen. Det första jag öppnade var min fb-feed där översta statusen löd "FTW". Ramlade ner med huvudet på kudden. Mådde så himla illa. Sällan ett politiskt val har fått mig så skakad. Men med Trump känns det som om hela världen är på väg utför. Abortmotståndare, fullblodsrasist, kvinnokränkare, murbyggare, svarvägrare, tycker man borde använda kärnvapen oftare, buddy med Putin. Det finns så mycket skit att rabbla upp om den där gubben att jag skulle kunna fortsätta tills imorgon. Det vet ALLA vilket gör det extra sjukt. Hellre väljer man en galenpanna framför en kvinna? Hur fan kunde det här hända? HUR? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar