lördag 19 november 2016

Listeriet

HAR DU?
Folköl i kylen:
Nej. Har en flaska Bollinger som vi ska poppa efter att ha signat kontraktet på vår lägenhet. Detta mirakel sker på torsdag. För övrigt tror jag inte ens att det finns något som heter folköl i Finland?
Något husdjur:
Milla. Hunden med många namn.

Någon favoriträtt:
Boeuf bourguignon: Paradrätten och den första rätt jag bjöd Niki på. Fint ändå.
Puder på dig:
Inte idag nej. Är numera Ingåbo. Man ska vara glad om man är hel och ren.
Några framtidsplaner:
Göra Bonusway större än störst, flytta in i vårt första ägohem med Niki.
Någon sjukdom:
Nope. Frisk och söt.
Gymkort:
Nej. Gymkort brukar bli dyra för mig. Betala för något jag aldrig använder. Men funderar nu på att köpa två månaders kort på Strands gym här i Ingå.
Några MVG:n:
Hade två stycken och var mer ett VG-barn än ett MVG-barn. Hade i och för sig endast G i alla tråkiga natur-ämnen.

Något beroende: 
Biter på naglarna och nagelbanden. Ju mer stressad desto värre naglar.
Nagellack:
Avflagnat silvrigt från OPI.
Någon vän som bor i ett annat land:För många.

VEM?
Avskyr du: 
Donald Trump.
Längtar du mest efter:
Just idag saknar jag min kompis Fanny faktiskt. 
Stör du dig på:
Människor som ser problem i allt.
Gosar du med:
Niki och Milla. Lika fluffiga båda två.
Lagar mat: 
Oftast jag. Men Niki liksom assisterar. Trivs egentligen ganska bra med den lösningen eftersom jag gillar det där med matlagning. 
Diskar:
Niki och diskmaskinen.


VILKEN?
Tidning läser du:Läser bara tidningar på nätet eller sen när bolag skickar hem enorma buntar till mg. Då blir jag glad. Annars är Fluffe inget fan av morgontidningar och skäller ut tidningsutdelaren. Alltid härligt att vakna till 03:30 på morgonen.
Buss åker du oftast:
Åker aldrig buss.
Dag fyller du år:
6 januari. Tidigt.
Årstid föredrar du:
Sommaren är bäst. Men sen gillar jag i och för sig allt annat också utom november.

VAD?
Gör du nu:
Hänger i soffan.
Gör dig till en bra människa:
Att jag är snäll.
Gör dig till en dålig människa:Att jag ibland bara inte orkar bry mig.
Vill du arbeta med:Det jag arbetar med nu. Online marketing. 
Är roligast just nu:Att vi har köpt ett hem....
Har du på dig nu:Varmt.
Äger du för skor:
Väldigt varierande med numera äger jag förvånansvärt få klackar.
Har du för storlek i skor: 
39.
Läser du för bok:
Läste just ut senaste Harry Potter-boken och började idag på nån random bok på Storytel.
Ska du göra nu:
Åka in till stan och sälja vår soffa och sen köra tillbaka hit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar