lördag 19 november 2016

Köp och sälj-grupperier

Åkte in till stan tidigare idag. Väntade på damen som skulle köpa vår soffa genom en fb grupp. Har varit snäll och sagt att det var helt ok att hon hämtade den idag och inte tidigare. När hon sen väl dök upp en timme för sent så tyckte hon att soffan var för stor och åkte hem igen. Alltså. Om jag skriver att det är en tresitsig Ikea ektorp. Hur svårt kan det vara att mäta och tänka ut det innan och inte slösa min och Nikis tid. Alla dessa typer som var "i kö" på soffan verkar nu tycka att det är för tight att hämta den imorgon. Slutar säkert att den hamnar i containern på innergården. SÅ IRRITERAD. Dessutom är det inte första gången just det där händer till mig. Tycker att den där vett och etikett är på riktigt lågt vatten i dessa grupper. Har du sagt att du ska ha soffan så har du. Punkt slut. 

Nåja, nu lugnar jag ner mig med en rostbiff i ugnen och ett glas skumpa i handen. Blir nog en lördag av det här också. 
 Ingen direkt veganvänlig bild det här..
 En liten lördagsskål!
 Och när man lagar mat måste man tydligen kolla på hockey
 Eller ja. Doge gillar inte hockey. Vad vi vet.
Nu ska rostbiffen svalna lite och potatisgratängen ska skjuts in i ugnen medan jag gör sås. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar