tisdag 15 november 2016

Haymarketeriet

Hej från Stockholm och Haymarket, mitt hem det närmsta dygnet. Kändes väldigt lämpligt att lämna Niki och Milla mitt i flytten. Antar att han känner helt samma. 

Ett av mina möten blev inställda idag så jag hinner springa på stan en sväng och vifta med mitt bankkort. Ikväll råkade jag bli bjuden tillsammans med min mamma (som också råkade befinna sig i stan) på middag till hennes bästis Gerd på Söder. Hade egentligen tänkt ta en öl med kompisar men får se om jag hinner med det. Blir en lugn kväll. Anledningen till att jag är här är att jag ska prata på Tourns frulleseminarium på Scandic Anglais imorgon. Berätta om vad jag pysslar med framför massa riktiga bloggare. Inte sådana där amatörbloggare som jag. Oh well. 

Funderar även vad jag ska ha på mig. Ni vet, jag är en av dem som ger upp på att vara någorlunda snygg så fort det blir kallt. Ser hellre ut som en vandrande michelingubbe än att frysa. Kan hända att Svenska modebloggarna inte tänker i helt samma banor som jag. Läste någonstans att Petra Tungården aldrig använder strumpor. Alltså aldrig. Fryser när jag tänker på det. Här kommer i alla fall bilder på mitt nya hem. Fint va?



 Hade jag haft ett hem hade jag sprungit ner och köpt blommor. En annan gång. 

Nu ska jag fundera ut vad jag ska säga imorgon.
Notes to myself:
PRATA LÅNGSAMT
VAR EJ STANDUPKOMIKER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar