lördag 26 november 2016

Free Johan

Gårdagen är mitt jobbs bästa dag på året. Det är väl så när man jobbar med näthandel. Det är helt enkelt något man jobbar och planerar inför under en ganska lång tid och något festligt. 

Samtidigt som det var den bästa dagen på jobbplanet var det också en tung dag för min vän Ella. Igår var det nämligen fem år sedan hennes bror Johan blev kidnappad i Mali. Att vara i en situation där ens bror är kidnappad är inget jag skulle önska min värsta fiende. Maktlösheten, ovissheten och att inte veta hur framtiden ser ut eller kunna ens höras är för oss andra otänkbart. Vill jag prata med min bror är han ett klick bort. En lyx som min vän Ella inte haft de senaste fem åren. Organisationen Gift och the givers arbetar konstant för att få Johan fri. Familjen har nu startat en insamling till organisationen och jag skulle bli väldigt tacksam om du gav dem en gåva. Du kan göra det här. Låt oss hoppas att Johan snart får komma hem till sin familj. Han är saknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar