måndag 10 oktober 2016

Vad som gör mig irriterad(eriet)


När det är måndag så får man vara lite okarismatisk. Ni vet sådär uppföra sig som en hemsk person och gnälla lite. Jag gnäller ändå ganska sällan och det finns verkligen de som gnäller mycket mer än jag. Ta till exempel hela Örebro, de gör ju inget annat än gnäller. Så idag är det min tur. Saker som gör mig irriterad. Vad blir du irriterad av?

  • Människor (oftast män) som ska förklara för mig vad jag jobbar med. Som om jag inte visste det?

  • När man kommer hem och tror att det finns en viss ingrediens i kylskåpet och så är den borta. Helt enkelt bara försvunnen och det är inte jag som ätit upp den. Dock gör jag samma sak.

  • Människor som har barn som utgår från att det är hemskt jobbigt att ha hund "Man binder ju upp sig själv så mycket" säger de bekymrat. Inser de inte själva vilken jäkla klippa de just kastade i glashuset. Man skaffar väl varken barn eller hund för att det är jobbigt? Förmodligen för att man anser att det positiva väger upp det negativa?

  • Vår ringklocka på jobbet. Den har på riktigt ett av de absolut värsta ljud jag vet. Högt och nasalt. Fruktansvärt. Den är lätt avlivad till nästa kontor.

  • När typer som man mailat med ett tag fortfarande stavar ens namn fel eller ännu värre kallar en för Linda. Spelar ingen roll att man rättar dem. Man är ändå Linda.

  • Långsamt internet. Tänk att jag ändå levde med det i över tre år. Så mycket tid jag aldrig kommer att få tillbaka.

  • Män som "diskuterar" feminism i diverse forum/kommentarsfält. Exempel.

  • När saker går långsamt. Det kan vara att folk går långsamt, pratar långsamt, tar lång tid på sig i kassan. Jag blir väldigt stressad av sånt. Är ingen namaste-person direkt.

  • Människor som räknar kalorier högt åt en. Sådär "Ska du äta det där? Det innehåller 324 kalorier faktiskt" man känner sig verkligen så tacksam.

  • Dåliga förlorare. Vuxna dåliga förlorare. Sådana som blir förbannade för att man råkade göra dem bankrutta i monopol. Sådana människor borde ha självinsikten att inte spela monopol. Sticka eller något istället. Mycket trevligare för alla.

  • Donald Trump. Behöver jag säga mer?

  • Butiksbiträden som sticker in huvudet i provrummet (Sverige) och använder uttryck som "Fräckt" "Fräsigt" och "Coolt".

  • Saker som jag inte kan göra något åt men väldigt gärna vill ha. Till exempel. Jag skulle kunna döda en krukväxt för att få en sångröst. Skulle vara så himla kul att ha en sån där sångröst som Adele till exempel. En helt ok röst liksom. Men det är något som jag inte kan få hur jag än gör. Helt omöjligt. Istället fortsätter jag att kraxa fram Angels med Robbie Williams i Karaokebaren och hoppas att alla är mycket fullare än jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar