lördag 8 oktober 2016

There's a rhythm in rush these days. Where the lights don't move and the colors don't fade. Leaves you empty with nothing but dreams. In a world gone shallow. In a world gone lean

Hej från ingå. Åkte hit på morgonen tillsammans med Milla. Niki behövde åka till sitt lande men jag ville hellre åka hit. Tycker att det är lite väl långt att åka till Nikis holme endast för en natt. Men han behövde ta hem Kleinis som har stått på Korpo ett bra tag så därför blev det så. 

Men att vara på landet ensam var något jag pysslade med varannan helg under singelåren. Nästan glömt bort det där med att man kan äta halvfabrikat och lyssna på svinhög musik och sjunga högt och falskt. Niki är en sån typ som sänker musik. Jag är den som höjer. Jag tycker att musik ska lyssnas på så högt som möjligt. Helst ska man inte höra något annat. När Niki är i närheten så sänker han, sänker på samma sätt som mamma allltid gjorde när hon kom hem från jobbet. Sådär partydödar-sänker. 

Så ja, ikväll ska jag lyssna på musik på en väldigt hög volym. 

(Ps. Finlandssvenskar använder ordet "saktare" istället för "sänka", som om de ville ha sin musik i slowmotion. Himla underliga de där mumintrollen)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar