söndag 30 oktober 2016

Söndageriet

Vi var på inflyttningsfest igår med Halloween-tema. Försökte ta några bilder på kalaset men herregud vad mörkt och fullt med folk det var. Mina bilder är mörka, suddiga och lätt abstrakta. Inte åt det bloggvänligaste hållet. Jag var i alla fall utklädd till älg. Hade ett enormt älghuvud på mig som var supervarmt och kanske lite osmidigt. Niki var Optimus Prime från Transformers (hans favoritfilm). På dansgolvet där jag även mötte upp mina tjejkompisar som hade varit hos Jenna klädde jag mer och mer av mig älgkostymen för att till slut stå i löpartights, nikeskor och en t-shirt och dansa som en galning. Så roligt. Verkligen länge sedan jag körde allt på ett dansgolv. Eller ja, möhippan var väl senast.

Idag har jag sökt igenom halva stan på högrev. Gick väl sådär. Slutade med bog från Stockas köttdisk som jag nu gör ett långkok på. Ska nu småputtra på spisen i tre timmar. Kitchen Patrol (hunden) är i alla fall nöjd. Hon älskar när man lagar mat i en evighet. Mat och kök är nämligen hennes favoritområden. Hade hon varit människa hade hon varit kock och fet. Lovar.


Lyssnar även På Keplers senaste bok på Storytel. Bokappar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar