söndag 16 oktober 2016

Möhipperiet

Jag åkte alltså till Stockholm ganska sent i fredags och sov därefter en natt hos Fanny på söder. Vår vän Frida har nämligen gått och gift sig i smyg och det måste ändå firas med en möhippa. Eftersom Frida är ett sant Harry Potter-fan var temat redan från början ganska självklart. Fanny, Hanna och Malin hade fixat så fint och verkligen tänkt till över hela konceptet. Lördag morgon väcktes Frida av en uggla och fick därefter 30 min på sig att få på sig sin utstyrsel. För varje uppdrag var hon tvungen att skicka en bild på sig själv/uppdraget till Malin som sen gav henne ett nytt. Harry (Frida) och Ron (Hanna) tog därefter tunnelbanan in till T-centralen för att hitta Snape (jag) som var i sällskap Astoria Malfoy (Martina). Vi åkte rulltrappa på T-centralen i över 30 minuter i väntan på att de skulle hitta oss. Upp och ner och upp och ner. När vi väl var hittade råkade det sig så bra att den senaste Harry Potter boken hade ett release event på centralen (Alla trodde nog att vi var galna lajvare) där vi hängde lite innan Frida fick fortsätta sina uppdrag. Bland annat fick hon duellera, hittar horcruxes och åka Hogwarts Express. 

Sen fick hon med hjälp av marodörkartan ta sig hem till Fanny där alla tjejer hade samlats för en brunch. Efter brunchen hade vi en sorteringscermoni och Frida blev såklart Gryffindor och jag Slytherin. Därefter tävlade vi med våra elevhem i bland annat quidditch och quiz och deltog även i en tävling på centralen där vi träffade på "lajvare" som tyckte att vi var fantastiska. Eller ja, tills de fattade att vi inte var lajvare. 

På kvällen blev det middag hos Malin på Döbelnsgatan innan vi gick till Cliffs och dansade som galningar. Alltså jag kan inte minnas när jag dansade så intensivt tidigare (förmodligen 2013 när jag blev av med ett finger på Banks). Efter det drog vi faktiskt vidare till en liten karaokeklubb. Sjöng både högst och falskast men vem bryr sig? Frida har ju gift sig och vi var alla Carola. 

Hoppas att fler får för sig att gifta sig så att vi får göra om kalaset snart igen. Tack Snoffel, FZ och Flowergirl för fint arrangerat och Tack Fritte för att du finns!

 Bruden (Harry)
 GRYFFINDOOOOOOR!


 Den där Hagrid ville väldigt gärna vara med oss. 

 Mitt elevhem Slytherin
 Gryffondooor
 Väldigt våldsamt spel
 Som var skittungt

 Frida <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar