måndag 31 oktober 2016

Måndagskänsleriet

Haft en ganska hektisk måndag. Har ganska mycket på min fat för tillfället. Blir alltid så vid månadsskiften. Siffror, siffror och siffror plus allt det andra. Skickade just iväg ett sista mail för kvällen. Bestämde mig nu för att dra igen datorn och gå och gå med min hund istället. Känns som om det behövs efter en 13 timmars lång arbetsdag.

Den här veckan är egentligen lite lugnare än förra, eller ja det trodde jag i alla fall. Inser nu att det inte alls är så. Blir nog bra ändå. På fredag flyger vi till Köpenhamn och ska därefter vidare till Värnamo på bröllis. Hade egentligen tänkt åka tåg men efter lite googlande bestämde jag mig för hyrbil. Nu är den bokad och klar och jag fick 4% tillbaka av Bonusway. Hehe (smygreklam).

Veckan efter det åker jag till Stockholm och "föreläser" på Scandic Anglais om vad jag pysslar med på dagarna (måste kanske förbereda mig). Sen så händer det massa annat också i november. Väldigt mycket faktiskt. Till exempel den där lilla detaljen att vårt hem ska packas ihop (det vi inte säljer bort) och flyttas. Ja, november säger hej imorgon och känns tyngre än någonsin tidigare. Men äh. Jag säger som den där galna programledaren på Ylefem "Tänd ett doftljus och klä på dig en fluffig vit päls, så försvinner alla världens problem".
Har man inte mailchimp i huvudet så har man det på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar