torsdag 13 oktober 2016

Köpenhamneriet

Eftersom vi i princip missade vårt enda möte igår (hade en lunch istället) så hade vi, vilket vi och för sig skulle haft ändå ganska mycket "fritid". Egentligen borde vi väl ha stannat på hotellet och jobbat men jag envisades med att vi ska gå ut och turista lite. Framförallt för att min kollega och resesällskap Ville aldrig tidigare varit i Köpenhamn/Danmark. Hur det sen är möjligt är en annan femma. Så jag släpade med honom till strøget där jag råkade inhandla en ljuuuvlig klänning. Ville var så snäll som hängde med. Satt på en stol i butken och väntade. Väldigt väluppfostrat. Å andra sidan sparng jag runt med honom i typ femton olika butiker när vi var i London för att hitta en manbag tll honom. Så det här kanske var rättvist. 

Sen som de turister vi var tog vi svängen till Nyhavn på ett glas. Jag gjorde som alla glada asiater och hoppade upp på hyllan och posade med kanalen i bakgrunden.  Verkar ändå vara en klassiker. Sen gick vi tillbaka till hotellet och lämnade datorer och kamera. 

Kvällen avslutades med drinks på världens roligaste bar med våra samarbetspartners. Ett nyöppnat ställe med sisdådär 10 boulebanor. Alltså dricka öl och spela boule är så roligt. Jag var dessutom fantastisk. Jag hade ingen aning att jag hade en sådan talang. Jag vann alla HELA tiden. Här har jag levt ett helt liv i tron om att jag har noll bollsinne och sen är jag en gudinna på att kasta boll nära en liten boll. Funderar seriöst på om det är ett resultat av att äga en retriever. 

Därefter gick vi till resurangen Olive Kitchen and Bar där vi hade en bokning 21.15 (sent). Åt mat och blev svintrött. När resten av gänget drog tillbaka till boulebanan drog jag och Ville oss tillbaka till hotellet och det är jag väldigt glad över idag. 
 Vi bodde på First Hotel Mayfair nära järnvägsstationen. Helt ok ändå. Lite små rum men det funkar ju när man ändå är ensam. 
 Köpis är ganska vackert




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar