måndag 3 oktober 2016

Bildbomberiet

Hej från kontoret. Är tillbaka i stan efter en helg på holmen. Bland annat högg vi ved, spelade bezzerwizzer och jag läste ut boken jag köpte i fredags. Produktivt. 

Fick just min nya dator levererad och håller med andra ord på att tömma min gamla innan hela installationsbanan börjar på den nya. Bestämde mig för att skippa Air och gå tillbaka till en Pro. Airen var lite för svag för min del och spenderar man större delen av sin vakna tid så som jag gör framför en skärm så ska den också fungera bra också. Så det här är sista inlägget jag skriver från min Macbook Air. Vi hade två fina år. Nu går jag vidare (Dramatiskt).
Sista hoppen innan Niki packade in studsmattan för hösten
Milla var såklart med
Hur härligt är det inte att vakna första oktober till det här?
Kändes som en skön augustidag
Kaffe i solen tillsammans med Jojo Moyes senaste
Sen blev det en hel del vedklyvning. Det första trädet högg jag faktiskt för hand med en fiskarsyxa. Bra att man ändå kan. 
Niki höll på med sånt här.
Jag och Milla supade även runt i viken. Hon är helt okej att ha med sig på brädan. 
Ibland får hon för sig att dricka och då blir det lite vingligt. Annars är hon en snäll typ på brädan.
Sen var dte dax att packa ihop oss
Lämna holmen
Och åka hem
Med färjan i solnedgången. 

2 kommentarer:

  1. Så härliga bilder! Vilken är Jojo Moyes senaste??

    Och alltså, hur menar du att air:en var för svag?? Det är ju möjligt att välja till extra minne (alltså hastighet) etc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toner i natten heter den. Ganska mysig ändå. Gick fort att ta sig igenom.

      Air:en hade nog varit med om lite för mycket till att börja med. Men framförallt klarade den inte av typ PS och Finalcut i slutändan. Så vår CTO tyckte att pro var bättre för mig. De är faktisk inte ens så stor skillnad på vikten numera.

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar