måndag 12 september 2016

We'll always have Parisieriet

Mattolaituri visar film utomhus alla måndagskvällar under sommaren. Först ut (tror det var i juli) visade de Pokemon samtidigt som Pokemon Go släpptes. Förra måndagen visades The Intouchables och ikväll var det Casablanca från 1942 som stod för underhållningen. Jag, Sabbe och Nessa kom dit nästan en timme innan för att få så bra platser som möjligt och det fick vi också. När filmen väl började tog det åtminstone en halvtimme innan jag ens förstod vad filmen handlade om. Lite svårt för min del kanske när ljudet inte alltid var på topp och textningen på finska. 

Men sådär over all var det mest bara himla mysigt att sitta utomhus uppkrupen under en filt i solnedgången och spana på en svartvit film. 


 Man får inte fota Sabbe. Hon svär och grejer då. Hon är en sån där som vill vara hemlig. 
 Sonja däremot skålade med mig
 Det känns ganska somrigt mitt Helsingfors ändå
  • "Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar