lördag 17 september 2016

Svartå Brukeriet

En liten bit med bil bort hittar man Svartå Bruk som är ett av Finlands äldsta bruk. Nu förtiden fungerar väl stället framförallt som konferensanläggning, men här finns även resturang, teater och egen öltillverkning. Var här senast i juli med mamma och pappa. Tyckte det var så himla fint att jag ville åka tillbaka. Missade nämligen näckrosspångarna förra gången. 
 Niki framför sin bil som varit sönder ett tag...
 Lyssnade SÅKLART på Anastacia i bilen
 Tycker de här två såg så himla mysiga ut.
 Jag har alltid älskat näckrosor
Tror att det beror på att Monet varit min favoritkonstnär ända sen jag var liten och fick boken Linnea i målarens trädgård.
 Fick till min lycka se en hel del av Monets näckrosmålningar i Paris 2011. Lycka.

 Så vackra!
Till och med Niki tyckte att Svartå var läckert
 Tänk att det här är terassen till ett hotellrum. Borde man övertyga jobbet att åka hit och konferensa lite?
Milla är på ett högst gnälligt och jobbigt humör nu när hon löper.
 Men att hänga på bänk med mig en stund gick hon ändå med på
Sen såg vi pappas kompis flyga iväg i den här. Både Niki som är pilot och jag var imponerade av den korta ojämna startbanan. Lifegoal ändå att ha ett eget plan på ett fält. One day

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar