onsdag 14 september 2016

Skolkatalogeriet

Med Simonas senaste bok i öronen (som jag måste säga inte är lika medryckande som de förra) har jag nu tagit tag i alla mina lådor från källaren som vi tömde innan idag. Det blir ALLTID så för mig när jag ska rensa eller gå igenom grejer att jag gör massa annat än att vara effektiv. Istället sitter jag och snapar iväg roliga bilder som jag hittar på kompisar, eller citat ut olika spexblad från mitten av 2000-talet. Skrattar ihjäl mig åt mina och vänners frisyrer, kläder, åsikter och här är jag nu tre timmar senare och har inte kommit någonstans. Istället har jag skickat ca 100 snaps och skrattat massor.

Kanske det är därför man envisas med att spara allt det här. För att när man väl hittar kalaset så har man så himla roligt. Dessutom skolkataloger, det är fortfarande helt fantastiskt. Tänk hur mycket tid man satte på att bli perfekt på bild (hände aldrig) och att spionera på andra. Det var i skolkatalogen det hände. Nu för tiden har man facebook till att spionera på folk.

Nu ska jag göra plats i skåpen i stringhyllesystemet för alla mina härliga minnessaker. De har helt tydligt hängt under jord lite för länge.
 Köp förresten ALDRIG Happy plugs (hörlurar). De är inte alls särskilt "happy". De är obekväma och har extremt dåligt ljud. Någon som har koll får gärna tipsa mig om något mindre "happy" att sätta i öronen. 
 Den där VHS:en på ena lådan var min stora skräck under senare delen av högstadiet. Än idag har jag inte tittat på den. Tror inte att jag någonsin kommer att göra det heller. Tack SVT.
 Tänk att det var genom skolkatalogerna man förr i tiden hade koll på folk. Där man spanade på den man var hemligt kär i. Auw så mysigt!
 Jag är den där sjukt sura typen med blont hår och superduper kort lugg. Tredje från höger. 
 Här har jag färgat håret brunt och förlängt kalaset. Tredje längst ner från höger. Glad och håller i ett ben. Högst oklart vad A i blått på höger sysslar med. 
Här var första gången i mitt liv som jag bytte hårfärg. Det tog mig 18 år att komma på att expermentera inte direkt klär mig. 

Hur är det med er? Hade ni skolkataloger? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar