lördag 10 september 2016

Listeriet

Stal en lista. Hej!

Beskriv din höst i tre ord.

Jobb, flytt (vi måste flytta ut i november) och myyyyyyyyyyz (hehehehehehe)
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Att man sådär helt oförskämt kan hänga i soffan med netflix hela tiden och det är inga konstigheter. Gillar även det där med att man kan tända ljus, laga grytor och att kidsen slutar spy i Brunssan på helgerna. 
Hur höstmyser du?
Hänger i Ingå med allt vad det innebär, bastu, skogen, rödvin (inget mer vitt och rosé). Bäst!
Hur ser din höstoutfit ut?
Den ser ut som vanligt. Stickade tröjor och jeans och grejer. Blir skrämmande nog mer bekväm för varje år som går. Helst av allt skulle jag typ bo i en one piece med crocs på fötterna. NÄÄH skoja bara. 
Vad har du på TO-DO listan just nu?
Ska uppehålla det där srpingandet som jag blivit så bra på. Ut och spring och var glad. Har lärt mig att om jag inte har feelis så är tricket att ta på sig träningekläder och gå på promenad. Sannolikheten att man börjar springa blir tusen gnger större. Poff säger det sen är det över och man är sådär löjligt stolt ver sig själv och uppför sig som ett Beyonce-fan. Slay, slay.
Bästa musiken för regniga dagar?
Den här låten. Yes. 
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Döm oss inte nu, men vi har JUST börjat kolla på Breaking Bad. Alltså 100 år efter alla andra människor. Konstigt nog gillar vi den också. Precis som alla andra. Nej men har någon ett superduper serietips så vill jag hjärtans gärna ha det?
Vad är den höstigaste maträtten? 
Min favvorätt all time. (måste googla stavningen eftersom jag stavar fel varje varje gång) Boeuf bourguignon heter det och är bäst. Kuriosa så var det den här paradrätten jag bjöd Niki på under vår första officiella date. Så kan det gå. 
Var hänger du helst under helgen?
Min svägis kommer hit och en stund på kaffe. Ikväll ska vi knske på party på Ursula. Har inte riktigt bestämt oss. Vi låter det vara öppet. 
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Måste ju älska det där att Niki numera jobbar för Fritidsresor. Älskart. Vart vi ska? Nja det vet vi inte. Långt bort där det är varmt och soligt. 
Hur förbereder du dig för vintern?
Jag har inte så lång framförhållning. En sak i taget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar