fredag 23 september 2016

Kvälleriet

Min dag var nästan lite för mycket av allt. Började med att springa runt med en real estate-kille och kolla på olika alternativ till nya kontor till mitt jobb. Besökte diverse på Arkadiagatan, Esplanaden, Kaserngatan, och Kaisaniemigatan. Jakten fortsätter nästa vecka. Svåra beslut det där.

Samtidigt blev det en massa krångel med att jag försökte skicka en tårta till min bror i Sverige som fyller år. Bageriet ringde sen till honom och undrade när hans företag skulle ha den och allt blev väldigt förvirrat. Tillslut fick han tårtan men det var kanske inte direkt en överraskning längre. Oh well. What to do?

Sen sprang jag via kontoret och svarade på massa mail (har ganska mycket på gång just nu). Hoppade sen in i bilen och körde till byggnadskontoret som tydligen flyttat till Valilla? Tog sin lilla tid att hitta dit. Verkligen en del av stan jag har noll koll på. Ville förnya vår boendeparkering på bilen, fick tillståndet efter att de äntligen hittat bilen i registret. Tyvärr var bilen tydligen inte i bruk. "Körde du med den hit?" Ehm nääää. Ehh joooo... Ringde Niki som snabbt fixade den i bruk, körde till frisören, fixade håret, körde hem och sprang ut med doge.

Skulle egentligen på en middag ikväll på Lumiere men fick sån himla huvudvärk att det blev soffan, myskläder och Narcos istället. Kanske bara bra.

Det var det.
 Ursäkta den stökiga pallen

Ja mamma. Milla ligger på en badrumsmatta på fotpallen. Jag fjäskar för henne. Jag vet.

2 kommentarer:

  1. Haha men Lu ligger på en fårskinnsfäll på vår fotpall på exakt samma sätt :D
    Det är de värda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Auuuuw Luuu! Egentligen borde våra doges vara bästisar. Samma intressen :D

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar