söndag 11 september 2016

Helgeriet

Vår helg var himla trevlig. Sådär perfekt i sin helhet som bara de bästa av helger är. Jag älskar allt som är spontant på ett bra sätt. Inte sådant som när Kleinbussen dör mitt i ingenstans och det tar tio timmar att ta sig därifrån. Sådana oväntade händelser får gärna hålla sig långt borta. Däremot sådant som att man går på en spontan middag med Nikis syster med familj på hennes mans resturang OX på Lilla Robertsgatan. Just såna saker skulle kunna få hända lite oftare.

Annars var vi faktiskt på party på Ursula igår tills stängning. Firade att Ylvas pojkväns "fotbollslag" fyllde femton år.  Dansade lite, deeptalkade med Y och promenerade därefter med Niki hem tillsammans hand i hand genom Brunssan. Ost.

Idag slappade vi större delen av dagen i sängen innan vi cyklade till Järnvägstorget och hoppade på tåget till Grani för söndagsstek hos Nikis äldsta syster (han har fyra syskon). Jag måste lära mig det här med stekar. Hur gott är inte kött sås och potatis? Är det svårt?
 Gårdagens outfit kom från Ralph Lauren. Jag ser sjukt konstig ut på den här bilden eftersom jag anstränger mig för att dra in magen. Haha. Tror det hade blivit en bättre selfie om jag bara lät magen hänga fritt. Note till nästa spegelselfie. 
 På OX blir man serverad superduper god mat. Den här bilden är väl egentligen från förra gången vi var där. Tog ing bilder under gårdagens middag eftersom en söt liten tvååring kollade på Blinka-lilla-stjärna-videos på min telefon. 
 Idag åkte vi och cyklarna tåg. 
 Och parkerade våra cyklar i hjärtat av Grankulla.
Och mat och vin! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar