söndag 3 juli 2016

På väg hemeriet

Lite slitna är vi kanske. Jag och min Nick. Men det hör väl lite till efter ett ordentligt bröllop. Kul att få gå på ett bröllop med mina vänner och ta med Nick. Jag har ändå varit med honom på fyra stycken så det kändes lite som om det var min tur. Dessutom var det roligt att se ett svensk bröllop efter att ha varit på många finlandssvenska. Kort och gott så är det väl egentligen ganska samma sak. Vissa saker skiljer sig. Spex och sånt pysslar man nog inte riktigt med i Finland. Eller gör man det?

Vi hade lyckan att få låna min gudmors och hennes man (som är min brors gudfar) lägenhet istället för att bo på hotell. Dessutom fick vi umgås med dem på fredag och det var så himla kul att ta igen alla år. Det är ändå ganska sällan jag är i Göteborg. Får ändra på det. 
 Mina gudisar har på riktigt världens finaste lägenhet. Skulle vilja ha en exakt likadan. De bor i en gammal kvarn med utsikt över bron och Eriksberg. Bara den där drömmen att man kan sitta i fönstret och spela mandolin. Hur nice?
 Med flera balkonger och allt. Så snällt att vi fick låna deras hem för en helg.
 Resten av bröllisens gäster bodde i tegelhotellet som ni ser bredvid bron. En båttripp över sen var vi där. 
Nu flygplatsar jag och min dude på Landvetter. Hade glömt bort hur liten den här flygplatsen var. Liten och söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar