måndag 6 juni 2016

Matexperimenteriet

Är tillbaka i stan igen och Niki och jag har bestämt oss för att äntligen påbörja vårt matexperiment som vi funderat på ett tag. Vi precis som många andra fastnar lätt i det där att vi lagar samma mat vecka ut och vecka in. Tråkigt i längden men oftast är vi så trötta att fantasin lider.

Så vår grej som vi testar nu är att från och med idag så har vi varsin dag. Varje dag som det är ens matdag ska den välja ett nytt recept, handla grejerna och laga det. Den andra får inte ha några åsikter eller för den delen veta vad det blir för något. Nya recept för oss båda varje dag. Efteråt ska vi betygsätta kalaset och skriva ner favoriterna. Idag är det Nikis dag och just nu står han i köket, lagar mat och sjunger. Ska bli spännande.

Ps. Var på salongen idag efter jobbet och tog bort mina fakenaglar och gjorde en enkel manikyr. Hade helt glömt bort hur enkelt det egentligen är att träffa rätt tagent på datorn. Gud såååå skönt.
Han satte för övrigt just två snickers i min hand och sa att jag måste äta de här innan så att han vågar befinna sig under samma tak som mig hungrig. Snällt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar