lördag 11 juni 2016

Loppis och skjuteriet

Vi började morgonen med att hoppa in i Nikis kleinbuss och köra in till byn. Pappa var extra nöjd eftersom han själv en gång i tiden varit ägare till en egen Kleinbus. 
Nostalgi på hög nivå för kapten Kaj. 
 Lions årliga loppis började prick nio och tillsammans med ett hundratal andra var vi på plats när repet klipptes.  
 Jag själv blev helt matt. Så mycket folk och så mycket grejer. Gick mest runt och såg konfunderad ut.
 Min syster däremot shoppade två stolar, ett bord och ett spegelbord till sitt loft. Niki fick äran att vakta medan hon fortsatte shoppingrundan.
 Väl hemma skulle det läras mig att skjuta. Tydligen tittar jag med fel öga, har en galen ställning, och viftar med vapnet åt fel håll hela tiden. Värdelös skytt.
 Johanna och Niki var tusen gånger pricksäkrare än jag. De får ställa upp när ryssarna anfaller.
 Sen skulle vi leka alabama. 
 Det gick väl sådär. 
 Niki var lite mer engagerad än jag och doge
 Så vi gav upp
 Och satsade på att se söta ut. 
Johannas nya loppisvardagsrum ser numera ut så här. 25€ senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar