söndag 5 juni 2016

Sommarlisteriet

Stal en lista från Nouw.

Dina planer för sommaren: 

Tanken är en hel del Korpo, en hel del Ingå, en fantastisk väns bröllis i Göteborg och lite New York. Kan hända att det blir sommarfest i Italien med jobbet också :D :D :D

Bästa sommarstället?
Ingå har varit en del av mina somrar sedan 1989. Varför sluta nu? Sommarjobbade till och med på Sågen (resturang) en sommar i byn. Det gör jag däremot inte om igen.

Här badar du helst:
Har man lyxen att ha egen strand så badar man där. 



Hur länge ska du vara ledig?
Har 30 dagar!!!!!!!!! Är sååå glad! Jesus! Sååååå Glaaaad! Jag behöver semester. Förra året hade jag bara två veckor varav största delen åts upp av alla mina festivaljobb. I år skippar jag alla festivaler och fokuserar på att chilla. Tror betald semester är något av det bästa som finns. Fattar dock fortfarande inte varför lördagar räknas som semesterdag? Kan någon snälla förklara det för mig?

Vad ser du mest fram emot?
Att sätta min email på "Out of the office" och korka upp den där champagnen vi har i kylskåpet. KÄNSLA!

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Shoppade just nya biksun. Den där rosa gamla trotjänaren fick faktiskt åka i roskisen. Jonski har mobbat mig mer än Alex Schulman mobbade svenska kändisar under 2007 för min H&M-badoutfit från 2013. Skickade direkt whatsapp till henne efter det nya inköpet. Stolt, ja det blev hon.

Vad lyssnar du helst på i sommar?
Förra sommaren lyssnade jag på Future Island. Årets band har jag inte kommit fram till än. Men jag har börjat digga Bieber helt plötsligt. Lite ofrivilligt faktiskt, men hans senaste skiva är ändå ganska bra.

Favorit sommardoft? 
SYRENER. Skulle kunna sova i en syrenbuske. Så mycket gillar jag syrener. Det är den sanna doften av sommarlov. Hur man sprang ut från en skolavslutning mot en sommar fylld av bad, sönderslagna knän och Ingå.

Hur kommer du att minnas sommar 2016 i höst? 
Hoppas att jag kommer att tänka att "Oj den här sommaren hade bästa vädret ever".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar