onsdag 20 april 2016

Ulrikasborgeriet


I mina hoods har det helt plötsligt dykt upp gula ställ för citycyklar. Misstänker att de förmodligen inte är de enda i stan utan att de är utplacerade på genomtänka och fenomenala platser. Jag blir så glad av citycyklar även om jag i och för sig har min egen tunturi. Men Helsingfors behöver verkligen få mer cykeltrafik och framförallt måste man fixa ordentliga cykelvägar.  Men yes, ett steg i rätt riktning.
 Jag vet inte om ni någonsin har insett det men det finns ett övergivet hus på Jungrustigen. Tomt, övergivet och i väldigt dåligt skick. Tydligen har det varit ryssägt och numera har man lite svårt att förstå exakt vem som äger det. Numera fantiserar jag dagligen om hur det skulle vara att vara oändligt rik. Då skulle jag köpa upp kåken och totalrenovera härligheten. Ni vet takterasser, garage, öppna etager, tegelväggar, balkonger i mängder. Herregud varför vinner jag inte på lotto?
 Titta här står mitt hus aldelles ensam och bara väntar på mig. Sådär 50 meter i från var jag bor nu. Perfekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar