tisdag 19 april 2016

Tankeriet

  1. Vill man göra mig glad sätter man en mangosmoothie framför näsan på mig när jag landar på jobbet. Ja tack.
  2. Hade egentligen tänkt åka till Paris i helgen. Men min syster som skulle befunnit sig där då åkte till Bukarest istället. Nu funderar jag på att åka till Alicante med mina tjejkompisar istället under vappenhelgen. Måste fundera lite och diskutera den saken med den där typen som jag bor ihop med.
  3. Vi har bestämt oss för att träna Milladjuret på att inte sova i vår säng mera. Resulterar i att man får skälla på henne lite då och då på nätterna. "Sluta stå vid trappan och gnälla och gå och lägg dig!". Känns nästan som att ha bebis. Inte för att jag vet så hemskt mycket om den saken heller.
  4. Visste ni att det finns en app som heter Resq där du kan köpa rester från restauranger för sisådär 5 euro. Efter att lunchtiderna tar slut (tretiden) har alla restauranger rester över. Med den här appen kan du enkelt köpa rester från mängder av restauranger i stan. Har inte själv testat men fick tipset av en kollega idag. Smart ändå. Mindre svinn.
  5.  Är så trött på politik för tillfället. Vill inte höra mer. Vill inte läsa alla arga hatkommentarer, vill inte höra Donald Trumps röst inte svara på frågor, eller lyssna på "logiken" i att sverigedemokrater kan göra och säga vad som helst utan att någon kräver avgång. Nä, förstår nästan guds resonemang när han svämmade över jorden och sparade en ark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar