onsdag 20 april 2016

Listeriet

Stal en lista av Hannapee, såg även att Peppe hade den. Himla trendsetters...

HAR DU?
Folköl i kylen:
Nej. Säljer man ens folköl i Finland? Eller vad räknas våra butiköls som? 4,5% är det Finlands folköl? I så fall har jag folköl i kylen. En för att vara mer exakt. 
Något husdjur:
Det oreangea vidundret. Jo vi kan kalla henne Milla. Hatar för övrigt när finlandssvenskar kallar hundar för den/det. Får mig att tänka att alla fisve behandlar sina hundar som pojken i boken "Pojken som kallades det". Inte för att jag egentligen kommer ihåg handlingen i den där boken. Men ja, ni fattar. 
Någon favoriträtt:
Räknas Polly med bilsmak? Om inte så väljer jag Boeuf bourgogne. 
Puder på dig:
Jo ett halvtrasigt från Clarins som även har rouge i sig. Vill ha ett nytt och helt. 
Några framtidsplaner:
Få upp Niki i luften, flytta till något som vi äger, resa runt, få längre hår, sluta bita på naglarna, föda något barn eller tre, bli lite rikare, segla runt Gottland. 
Snart ska vi börja flyga Cessna igen. Definitivt en del av den närmsta framtidsplanen.

Någon sjukdom:
Lite dåligt med sjukdomar här faktiskt. Väldigt frisk typ och det får en väl vara glad för. 
Gymkort:
Gymkort är inte min grej. Inte alls faktiskt. Har haft ett en gång. Gick dit två gånger. Kröp längs med väggarna och visste inte vart jag skulle ta vägen. Det blev en dyr historia eftersom jag var lite dålig på att säga upp det. Nej tacka vet jag nakensimhallen på Georgsgatan. Skulle vilja hänga där jämt. 
Några MVG:n: 
Kommer inte ihåg hur många jag hade. Mer ett VG-barn. Plugga har aldrig varit min grej. Är ärligt talat ganska värdelös på det hela. Däremot tyckte jag om att lyssna på lektionerna. Alltid något. 
Något beroende: 
Nagelbitande. Måst sluta med det skräpet. 
Nagellack:
Just nu lite halvt avskavt rödrosa Mavalalack vid namn Paris. Ser lite småtragiskt ut.

Någon vän som bor i ett annat land:

Haha. Kul. Jo en stor del av mina bästa vänner hittas på andra sidan östersjön.


VEM?
Avskyr du:  

Donald Trump. Är så så så trött på honom. Kan också bero på att Niki DAGLIGEN kollar på klipp med honom och att jag hör hans röst HELA tiden när jag är hemma och den himla fjanten har än så länge ALDRIG svarat på en ENDA fråga. Orkar inte. 
Längtar du mest efter:
Vänner och familj. Det gamla vanliga. Just därför är jag så himla sugen på att åka till Alicante nästa vecka. SÅ SUGEN. 
Stör du dig på:
Milla när hon vill under soffan. Det är någon ny grej och hon klarar egentligen själv av att ta sig under men vill ändå att vi varje gång ska lyfta upp soffan åt henne. Som om hon vore någon himla hundprinsessa. Hon ylar tills vi gör vad hon vill. Känns som att vi en vacker dag kommer att bli helt skit föräldrar. 
Gosar du med:
Niki, Milla, min huvudkudde och min hatt.
Lagar mat: 
Varje dag efter att jag ägnat en timme åt att fundera på vad jag ska laga. Borde shoppa någon ny härlig kokbok som gör mig sådär kristet inspirerad. 
Diskar:
Niki diskar oftast hos oss. Annars gör diskmaskinen det. Är typ en av de bästa grejerna med att flytta till den här kämpän. Diskmaskin är nog en av guds verkliga gåvor till världen. På riktigt. Undrar hur många förhållanden maskinen faktiskt har räddat?
VILKEN?
Tidning läser du:
Läser inte tidningar på samma destruktiva sätt sedan jag slutade jobba på morgon-tv. Då läste jag dagligen över fem dagstidningar med ett nästan sjukligt sökande efter innehåll. Nu två år senare har jag nästan börjat läsa dem som normala människor. Sådär lugnt och sakligt. Men vi kan inte ha papperstidning hem till oss. Milla har nämligen svåra angry issues med postiljonen. Helt normi. 
Buss åker du oftast:
Åker nästan aldrig buss. Spårvagn lite då och då. Buss däremot. Nej inte egentligen. 
Dag fyller du år:
6 januari. Det sägs att de där som bestämmer funderar på att sluta ha den som helgdag. Snyft. 
Årstid föredrar du:
Allt som inte är november, januari, februari och mars. 
Somrar är väl egentligen meningen med livet
VAD?
Gör du nu:
Sitter ner med datorn i knät och funderar på helgen. 
Gör dig till en bra människa:
Att jag inte är en av alla dessa haters. Plus att jag tycker om att få människor runt omkring mig att skratta.
Gör dig till en dålig människa:
Känner mig så utanför alla världskriser som pågår just nu. Lever på som vanligt när världen krisar och barn dör på hav. Fan. 
Vill du arbeta med:
Tech startups, marknadsföring, data, tv, radio, festivaler, evenemang, sociala grejer. 
Är roligast just nu:
Umgås med bra typer, dricka rosé, planera planer, läsa böcker och simma. 

Gillar att ha ett jobb där jag kan välja att jobba från sängen
Har du på dig nu:Jeans, grå kashmirtröja och adidas superstars. 
Äger du för skor:
Både sköna och väldigt obekväma.
Har du för storlek i skor: 
38-39. När jag var yngre gick jag alltid i för små skor. Tyckte det var skämmigt att ha stora fötter. Alla andra hade ju sådär 36-37. 
Läser du för bok:
Svart Gryning av Cilla och Rolf Börjlind + Meningen med hela skiten av Nina Åkestam. Den senare läser jag lite då och då när jag känner mig lite förvirrad och allmänt livskrisig. 
Ska du göra nu:
Jobba. Plus träffa Tinnis en snabbis vid Forum. 

4 kommentarer:

  1. Fan vad förvånad jag blev. Brukar gå in här lite då och då för att varje gång konstatera att du är världens sämsta på att uppdatera. Sen har du helt plötsligt skrivit fler inlägg på en dag än vad du gjort på en hel månad. Tack. Hade saknat dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj du var söt! Får jag adoptera dig?

      Radera
  2. Äntligen Lina - tjoho vad glad jag blir

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar