tisdag 19 april 2016

Barceloneriet

Var i Barcelona för några veckor sedan. Tog så många bilder att jag fick ångest varje gång jag tänkte på att blogga om det hela eftersom det tar så lång tid att lägga upp varje bild (koda om och skit till rätt storlek). Tills idag när jag helt genialiskt kom på världens bästa knep som gör att jag istället för nån timme svär och sliter tar det hela nu ca 3 min. Så bra!


Men tillbaka till Barcelona! Vi flög dit en härlig fredag förmiddag via Munchen tillsammans med Nikis äldsta syster (han har fyra syskon). På Barcelona flygplats mötte vi upp Nikis mamma som samma morgon hade blivit överraskad och först på Hamburgs flygplats (hon bor i Hamburg) fått reda på var hon skulle fylla 60 år. Därefter tog vi en taxi till centrum där vi hade hade hyrt en Airbnb lägenhet för helgen. Senare på kvällen dök Nikis andra syster upp med familj (de hade råkat åka via Malaga, long story) och ännu senare landade Nikis ena bror. 

Vår lägenhet var en riktigt pärla som låg på en central kanonplats. Kunde inte vara bättre. Vi pimplade vin, och tog det ganska lugnt fredagskvällen. Lördagen däremot var väldigt aktiv. Började med frulle hemma innan vi intog Gaudiparken, Gaudis "lilla" kyrka, åt lunch på stranden innan vi vandrade upp till Picasso museet. Därefter avslutade vi med att korka rosésäsongen på ett litet torg i gamla stan innan vi drog hem för att byta om. 

Därefter åt vi en lång middag med rätter som jag än idag inte har en blekaste aning om var det var. Gott var det. Eller ja, jag skippade ostronen. Det är så inte min grej. 

Söndagen vandrade vi runt lite, allt var stängt så vi delade på en kanna sangria på ett härligt hotelltak. Efter det var det dags att fly fältet via Munchen igen. Bra var det men det känns som om jag måste åka dit igen. Äta tapas och sola. 


Lämnade kameran hemma eftersom jag är så klumpig och kände på mig att om den skulle kmma med så skulle jag aldrig få se den igen. Därav alla härliga iphonebilder. Spammande med iphonebilder. 

Hur som helst. Nu har jag redogjort hela Barca! Nu blir mamma glad. Hon verkar tycka att min brist på bloggande är tråkig. Tur att någon älskar en. 
 Gaudiparken



 Niki vandrade runt med systers yngsta i babybjörn

 Hela familjen skålar för Gaby som fyllde 60

 Är lite beroende av min hatt.
 Tror det är något av det bästa jag vet. Känslan av att orka rosésäsongen. Bäst!

 Jag och mannen som jag tycker så mycket om
 Det finns människor som gillar ostron. Det gör ju det. 
Skålis!
 Mina nya skor. Älskar dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar