tisdag 1 december 2015

Vardageriet

Jag gör nästan det varje dag nu förtiden. Jobbar hemifrån. I alla fall första halvan av dagen. Även idag gjorde jag samma sak. Var hemma på morgonen, var ute med hunden, duschade, bakade scones till frulle och svarade på mail. Älskar det där. Hur jag kan jobba efter mina egna tider och ändå få så mycket gjort. Misstänker dessutom att Milla älskar att hon sällan är ensam hemma mer än någon timme om dagen. Skulle vi vara borta längre kan jag även ta med henne till kontoret. Önskar att fler hade så flexibla arbetsplatser som jag. För bra, det mår en. 

Det har äntligenäntligenäntligen slutat blåsa och storma ute. Man kan gå ut med hunden utan att blåsa om kull och cursa november.
 En fördel med att ha party är att gästerna fyller på ens vinförråd.
 Mina scones


3 kommentarer:

  1. Låter som ultimat kombination. Jag älskar älskar älskar att få jobba hemma men ibland vore det skönt att ha ett kontor att gå till och kolleger att snacka strunt med. Men iofs skulle jag aldrig byta ut min nuvarande tillvaro till ett "vanligt" 9-to-5. Trivs för bra som det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fördelen med ditt 9-5 jobb är att du kan lämna jobbet på jobbet antar jag? Eller? Håller du med? :)

      Radera
    2. Njaa det skulle jag nog inte säga. Har ju inget 9-5 jobb egentligen, utan jobbar massvis en dag, mindre en annan. Klassisk företagare med andra ord. :)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar