fredag 11 september 2015

Den dagliga sammanfattningen

Jag var på party på Skanno igår. Drack mörk finsk öl över möbler jag aldrig kommer att ha råd med. Det var trevligt. Fanns en lampa i ett hörn som jag nästan har råd med. Blev riktigt förvånad.

Efter det hamnade vi en svängom på Teatteris VIP-kvällgrej. Allt var gratis och medelåldern extremt hög. Jag var förmodligen yngst på hela stället. Snackade rasism med en äldre man och blev störd eftersom han råkade vara fullblodsrasist. Spelade ingen roll hur jag än vände och vred på mina argument. Finland har tydligen redan fullt av invandrare. Ursäkta med var?

Sen åkte jag hem. Insåg att de där ismargarithasdrinkarna hade mer alkohol i sig än vad man kunde tro. Så åkte hem och vaknade med välförjänt huvudvärk. Tyckte oändligt synd om mig själv i en kvart. Nu är jag på Stocka och jobbar med min fabulösa kollega Linn (som hittades tack vare den här bloggen).

Ikväll ska vi laga lyxmiddag och äta det på vårt nya matbord. Det är svart. Kanske visar det sen om ni är snälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar