torsdag 9 juli 2015

Ingåeriet

Var på landet igår med Niki. Mina föräldrar som nu båda är där hade fixat en ordentlig middag. Så gott och så mysigt. Pappa grillade så kallade grekiska "koftabiffar" och mamma hade fixat laxgegga på knäckebröd till förrätt. Vi firade piloten som gått och blivit klar med champagne och jag kände mig nästan finlandssvensk.. 

Tömde även hela min landegarderob och skänkte/slängde allt. Tog istället alla kläder som jag använder mer sällan från stan och fyllde landegarderoben med istället. Himla smart faktiskt (har inte så mycket plats i garderoben mera i stan). Drömmen skulle vara att ha en landegarderob med bara massa kashmirtröjor och sköna jeans. Så kan man vandra runt där bland alla blommorna och se allmänt lyxig ut när ingen ser. 
Ikväll ska vi till en kompis på middag och fira att hennes skilsmässa gått igenom. Tills dess ska min housewife till pojkvän baka en paj. Blir intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar