tisdag 30 juni 2015

Sweet homeriet

Halloj! Här sitter jag på balkongen med ett glas rosé och jobbar. Slängde i ett gäng whiskykylare eftersom vinet råkade vara lite av det varmare slaget. Har dom inte kommit på det här med kylskåp på systemet än? Var och lunchade idag med två vänner. En som just kommit hem från Tanzania eftersom hon är preggo och en som just kommit hem från juristjobbet på FN i New York och ska nu börja på liknande grejer i Stockholm. Väldigt stolt vän här hej. Är fascinerad över babyboomandet i mitt tjejgäng. Det bara öser in magar med grejer i. Blir en liten bebisklick mitt i allt. Jag tänker inte hänga på den trenden. Hade lite babyfever för ett år sen men den gick nog ganska snabbt över. Kanske den kommer tillbaka så småningom. Ingen vet.

Snart kommer min mamma hem. Vi tänker gå ut och äta pizza (eller kanske hellre ta hem?) därefter ska jag kolla på fotboll. Sverige spelar tydligen något och eftersom jag är så insatt i fotboll måstemåste jag ju bara se det. Även om jag råkade hävda att jag är lite för intelligent för sport innan idag (var så inte seriös). Men med sport kommer vänner. Man gör nämligen sådant ihop. Hur mysigt? Kan inte komma ihåg när jag tittade på TV med vänner senast. Jag äger inte ens en TV.

Det var allt från metropolen Värnamo idag. Jag förstår att ni är avundsjuka där ni sitter i Finland och undrar vad den galna "partysvensken" pysslar med.
Förresten. Här betalar man 20kr för en liter jordgubbar. Bara så ni vet. I Finland betalade jag senast 6 euro för en HALV liter. HELT SJUKT!


2 kommentarer:

  1. Alltså jordgubbspriserna i Finland är nog crazy. Här i Tyskland är det också för det mesta riktigt riktigt billigt, har köpt massvis med jordgubbar för att de just inte kostar så mycket. Men från och med övermorgon är det finska priser som gäller. Vet inte om jag ska vara glad eller deppig. Priserna deppar jag så klart över, men känns konstigt att lämna Berlin. Kluvet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Förstår inte ens hur det kan skilja sig så mycket? Nu kostar dom 15kr istället. Går det ens att bli billigare?
      Njut av Berlin :)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar