onsdag 6 maj 2015

Vapperiet 2015

Har inte varit en direkt aktiv bloggare under helgen. Har haft Niki här sen i onsdags och då blir det så att man helst umgås med honom och mindre med internet. Men slänger upp lite allt.

Jag fotograferade inte egentligen vapen alls. Kameran var med en liten stund. Längre än så vågade jag inte ha den på släp. Mest för att man inte ska ha med sig saker som man är rädd om på vappen. Ta till exempel mitt hår. Det brann en liten stund på första maj. Nu har jag roligt babyhår i pannan. Mina kläder var dränkta i smoothie någon gång vid tvåtiden på dagen. Vandrade runt i en kjol under tiden värdparet tvättade dom. Vappen och första maj är alltid galet. Man träffar massa människor, gör förmodligen bort sig en hel del sen går man hem och sover och väntar på nästa vapp. Som tur är det ett år tills det är dags att ta på mössan igen.
 Absolut ingen aning om vilka det här är.
Hos Mige och Marianna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar