tisdag 26 maj 2015

Babyboomeriet

Fyra av mina svenska vänner är gravida. Två av dem för andra gången. Det helt enkelt bara babyboomar i vår lilla facebook-grupp. Hårt. Vad hände med att vi alla skulle gifta oss och skaffa barn samtidigt? Få mängdrabatter på barnvagnar och vara lattemammor i ett skrämmande stort gäng? Vad hände med passa-varandras-barn-klubben? Nånej. Såklart är jag överlycklig över den stadiga Tacoboomen (vårt gäng kallas för tacogänget) och tänker mer att jag kanske hänger med på deras andra, tredje eller fjärde eller att resten av oss barnlösa i gruppens förstabarn. Ingen stress här inte.
H. Lina 26 år gammal boendes på 21 kvadrat i Rödbergen.

Imorgon ska jag till Jonski och Balkonga (bra ord btw). Dessutom ska vi görs livskartor vilket hon verkar tycka är lite lätt patetiskt. Vilket det förmodligen är också men har man läst The Secret så har man (okej en tredje del).

Nu sängen här hej! Har inte gjort något annat än att jobba idag så jag förtjänar sömn.
Måste putsa den här spegeln imorgon. Den börjar bli skabbig.
Och färga utväxten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar