fredag 10 april 2015

Miniflygeriet

Har flygt en IFR-flygtur idag (när man bara kollar på instrumenten). Niki hade simulatortur och jag ville flyga flyg så hängde på Nikis bästis Christian på hans sista Cessna tur innan han byter plan till en tvåmotorig Diamond. Flög till Skien och tillbaka till Sandefjord över berg och grejer och jag gjorde lite allt möjligt under tiden. Man får ha på sin telefon i miniflygplan så man kan svara på mail, fixa jobbsaker samtidigt som man har ett vackert Norge under sig. Älskar att flyga miniflyg, man ser så mycket och det känns verkligen att man flyger.  Dessutom är det kul att sitta där med sina hörlurar och lyssna på all flygtrafik, blablablablabla vilket underligt nog är sjukt intressant. Om ni någon gång får chansen att flyga miniplan så ta den!
 Sandefjord från luften
 Inte så stort men väldigt vackert
 Hade telefonen i cupholdern
 Två pilotdudes där fram
 Jag och mina gröna oldschool-hörlurar
 Placerade min väska lämpligt i bagaget
 Plötsligt blev det berg och snö
 Löjligt vackert land det här
 Flög lågt över Skien
 Tydligen är det här någonstans Breivik numera sitter
 Jag är såå nöjd i baksätet
 Det här förstår jag absolut ingenting av
Landningen är liiite annorlunda med miniflyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar