fredag 27 mars 2015

Luncheriet

Eftersom mitt kontor ligger mitt emot H&M på alexandersgatan har jag en hel del lunchrestauranger att välja mellan. Så tänkte tipsa om mina favoriter.

  • The Cock. Älskar det här stället, fantastiskt mysigt, ställe med riktigt god mat. Både frulle, lunch och middag. Prisvärt, gott och framför allt löjligt trevlig personal. Känns väldigt ofinskt. Dom ler och grejer.

  • Story. Älskar Storys lokal som ligger i mitten av gamla saluhallen. Blir alltid överraskad av lunchen. Tänker oftast ”Det här låter väldigt konstigt” sen får man något framför sig som är helt fantastiskt. Story är lite som man vill ha av en bra marknadsförare. Ge mig det jag inte visste att jag ville ha. Ryktet säger dessutom att det dyker upp en takeaway-version på högbergsgatan inom en snar framtid.

  • Shanghai Cowboy. Med endast några meters gångavstånd från min arbetsplats är det förmodligen här jag oftast hamnar. Även om stället inte har funnits där tidigare känns det nästan som ett andra hem. Har jättegod salladsbuffé med satsad huvudrätt med kaffe och efterrätt. Blir alltid lycklig över att de har stora bitar avocados i sin sallad. Känns lyx plus att jag gillar när kaffe ingår.
Shanghai

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar