tisdag 24 februari 2015

Orange is the new black

Fick det orangea brevet på posten igår (påminner väldigt mycket om Helsingfors metro) som man får som svensk en gång i året. Blir alltid överraskad över hur mycket pension jag lyckats knapra ihop under mina få år som svensk arbetstagare (inte för att summan förändrats sen jag fyllde 20). Skulle kunna tänka mig att gå i pension sådär supertidigt, tydligen borde man spara också. Ska ta tag i det när jag fyller 27. Eller hur? 

Annars var jag på promenad med Sabbe igår runt Brunssan. Råkade kalla drogen LSD för LCD. Så bra koll har jag på sånt. Betryggande tänker min mamma nu. Sabbe upplyfte mig lite snällt om att LCD är en TV. Oh Well. 

Ikväll hade jag egentligen råkat lite dubbelboka, tror att det var karma för att jag alltid skryter om hur lite jag använder mig av kalendrar. Men det ordnade sig. Gjorde den ena daten en dag senare. Nu ska jag dricka upp min smoothie och promenera mina sju minuter till jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar