måndag 16 februari 2015

Färjeriet

Jag åkte som sagt finlandsfärja igår. Var först på lunch med min mamma och hennes vännina på stan. Var så mysigt att få en mammakram eller fem. Blir alltid så liten och töntig, lite som ett barn igen. 

Sen ramlade jag in på Silja Line med alla mina saker. La mig direkt på sängen och sov tre timmar. Vaknade därefter upp, åt lamm och promenerade därefter tillbaka till hytten samtidigt som jag förfärades över de finska ungdomarnas klädstil. Såg så många ungdomar som vandrade runt med korta kjolar/klänningar med antingen utan strumpbyxor (det är februari?!?!?) eller med genomskinliga strumpbyxor som hade den lite gråa tonen över sig vilket resulterade i att flickorna såg lite lätt döende ut. Annars var det i princip bara jag och massa vallefirande finnar. De vallefriande svenskarna lär ha hoppat av i Stockholm. 

Nu ska jag hem. Har ju inte satt en tass i mitt hem på snart två veckor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar