tisdag 27 januari 2015

Listeriet

Stal den här av Tramsfrans som i sin tur snott den från Hanapee
Vad har du på dig? 
Har klätt mig helt inspirerad av Hugh Hefner idag faktiskt. Grå morgonrock från Hemtex. Har just duschat så är ändå otroligt fräsch.
Hur mår du?
Sådär. Eller just nu är jag lite pigg igen men har sovit i fyra timmar vilket alla vuxna människor är fullt medvetna om att man inte får pyssla med på eftermiddagar. Men jag har haft feber (har kanske fortfarande, inte orkat kolla) så då får man sova när man vill.
Vad önskar du just nu?
Niki. Önskar mig lite Niki och massa tur till Niki. Förutom Niki önskar jag mig lite koll. Känner mig lite kaosig för tillfället. Aldrig ett bra tecken. Så jag önskar mig en nisse som hoppar in och organiserar lite. Någon som skäller på Aktia som tycker att jag borde ha gått ur skolan för två år sen och någon som tycker om att diska. Nåmen. Får man önska sig mera så önskar jag mig sol. Vet inte när jag såg den senast? Jag är så blek att Sofi Oksanen nästan framstår som solbränd.
Vad har du ätit idag? 
Har inte riktigt orkat gå till butiken idag faktiskt. Jag vet, den ligger 50 meter från mitt hus. Men det bara blev inte så. Jag har därför ätit två ostmackor. C´est tout. 
Vad ska du göra imorgon?
Mår jag bättre ska jag jobba så satan. Har jobbat en del hemifrån nu i sjukeriet men herregud vad jag får dåligt samvete. Måste bli av med den känslan illa kvickt.
Och på söndag?
På söndag? Sjukt lång tid tills söndag. Förmodligen jobba igen lite. Eller ha ett 8 timmars långt samtal med Niki där det slutar med att vi kör frågesport sista timmen. Sånt.
Vem saknar du? 
Jag saknar alltid massa typer mer eller mindre. Idag har jag saknat Niki och varit allmänt tacksam över att lilla Milla är i Sverige med mina föräldrar. Sjuk och ensam med hund rekommenderar jag inte ens min värsta fiende.  
Senaste köp?
Hmm.. igår köpte jag en sallad till lunch. Var nog det. Funderar på om jag orkar fixa mig något mer idag eller om jag bara skippar det? Gissar att det blir senare alternativet.
Vad skrattade du senast åt? 
Det här inlägget om #annabookgate
Vad grät du senast åt?
Mitt kontoutdrag :)
Vem sov du senast med? 
Niki
Vad läser du just nu? 
Lena Dunhams Not that kind of girl. So far so good. Gillar henne även om hon är tusen gånger mer kaos än jag och väldigt självcentrerad och allmänt galen. Men makes me feel good. 
Vilken svordom använder du mest? 
Förmodligen den finlandssvenska inte alltför vackra svordomen "fittigt". I svenska öron låter det värre än vad det är. Ursäkta.
Vem var den senaste som ringde dig?
TV3
Senast tre inkomna SMS: 
Får inte så många sms faktiskt, de flesta kommer från min mor. Resten håller sig till Whatsapp.
"Har precis ätit en god middag lagad av din far. Ugnsgrönsaker och fläskkarre. Bra m a o!" Mamma
"Tack så möe "- HannaH
"Återkom med vad du tycker om texten. Du kan mejla mig" Katrin Z

Vad stod det i ditt senast skickade SMS?
Härligt.
En person du tycker är snygg? 
Min kompis Malin är nog himla snygg faktiskt. 
Blir du lätt svartsjuk?
Nä, inte alls egentligen. Finns inte riktigt i mig.
Din favoritkaraktär ur en serie?
Kommer alltid att älska Blair Waldorf i Gossip Girl. Man kan lita på henne. Annars älskar jag samtliga karaktärer i Modern Family. Så Bäst.
Vem skrev senast till dig på facebookchatten?
Min moster i gruppen jag döpt någon gång till "Familjen". Konversationen just nu går mest ut på att vi alla är lite avundsjuka på min syster som hänger i ett halvår i Filippinerna och slängde in sådär 800000 sjukt soliga bilder. Nej lillasyster Lina i Finland är inte alls avundsjuk. Inte alls. 
Vilket språk hade du velat lära dig?
Borde väl säga finska här men skulle väl hellre kunna tyska. Men på den soliga sidan så förstår jag nästan mer tyska än finska. Nåneeej. Eller nåjoo. Äh jag vet inte.
Vart vill du åka just nu?
Norge. Skulle vilja vara där jämt. Annars Kapstaden. Love that city.
Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Fyllde just år så, pump your brakes kid.

5 kommentarer:

  1. Känns som om jag lärde känna dig lite mer genom det här inlägget. Tycker om din återkommande sarkasm. /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, eller vad man nu ska säga. Jo jag vet att jag är lite lagd åt det där hållet och är kanske inte alltid superseriös i mina svar. Lite salt.

      Radera
  2. Du är också himla snygg tycker din kompis Malin. Om du nu menade mig, är ju inte ensam om att bära det namnet. puss på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo Malin menade nog helt dig. Eller den Malin som bor på en gata som börjar på D och får vattna blommorna i huset oftare än andra :D

      Radera
    2. Känns mycket bekant ;) trots bristande karaktär av gröna fingrar lyckas jag alltid få utstå det ;)

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar