onsdag 14 januari 2015

Klasseriet

Snacks och tekväll hos mig igår med mina föredetta klasskompisar. Riktigt roligt att se alla och kul att ha folk i mitt lilla hem igen. Längesen jag faktiskt hade någon annan där än Niki. Okej nu ljög jag. Alla mina svenska vänner var där dagen innan nyår på vin. Blir alltid fascinerad över hur många man egentligen kan knö in på så få kvadrat. Räknade ut att jag bott där i fyra år nu. När Niki kom dit första gången sa han "Snitsig kämpä, var är resten?" 

Hur som helst var roligt att snacka med sina klasskompisar om vad alla gör. Vi har alla samma utbildning men pysslar med ganska olika saker. 

En jobbar med finsk kultur i New York
En jobbar för ett galleri för modern konst på bulevarden
En är kvar i skolan (snart klar)
En jobbar för en teater i Rödbergen.

Jag är väl den enda som lämnat kulturfältet lite lätt. Men om det tröstar så ska jag göra en till festival för Scorpio. Mycket glad över den biten.


Lyssnade på en Study playlist kvällen till ära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar